Este blog de orientación educativa está creado para informar y ofrecer recursos a toda la comunidad educativa (alumnos, padres, profesores, tutores, ...), de educación secundaria.

Todas las entradas están organizadas en 10 categorías principales, que puedes consultar en la cabecera o en el margen derecho: Orientación académica y profesional, Técnicas de estudio, Tutoría, Atención a la diversidad, Convivencia, Padres, Presentaciones, Vídeos y Cortos, Gestión del Departamento de Orientación, IES A Sardiñeira.

Para poder ver todas las entradas publicadas en una misma etiqueta o temática deberás ir al final del blog a "entradas antiguas".


Translate

sábado, 29 de marzo de 2014

10 CONSEJOS PARA EL "MANEJO" DE LA CLASE

10 Consejos para mejorar la participación de los alumnos y crear un clima positivo de aprendizaje. Este manual breve, elaborado por la Fundación Edutopía, explica y concreta cada una de estas diez recomendaciones, con ideas prácticas para tener en cuenta en el día a día de la clase. 

1. Crear una comunidad.
2. Crear un ambiente seguro, agradable disciplinado en clase, 
3. Incluye a los alumnos en la elaboración de reglas, normas, rutinas y consecuencias.
4. Crea una variedad de canales de comunicación.
5. Sé siempre tranquilo, justo y coherente. 
6. Conoce a tus alumnos.
7. Enfrenta los conflictos rapidamente y con inteligencia.
8. Incorpora rituales positivos en la clase.
9. Mantén el sentido de la realidad. 
10. Trabaja junto con los padres y tutores. 




miércoles, 26 de marzo de 2014

GUIA SOBRE LA EPILEPSIA

Guia con 50 respuestas sobre las crisis epilépticas y la epilepsia. ¿Qué es la epilepsia? ¿Todas las crisis son iguales? ¿Se daña el cerebro en una crisis epiléptica?... y sobre todo ¿Que se debe hacer ante una crisis epiléptica?



Hay que recordar que en Galicia existe el Plan Alerta Escolar en colaboración con la fundación 061al que se pueden acoger los alumnos con diagnóstico de epilepsia. Este plan tiene como objetivo la atención inmediata del alumnado que presente  una patología crónica (fundamentalmente Alergia, Diabetis y Epilepsia) y que puede desembocar en cualquier momento en una crisis. Podrás informarte del plan Alerta en cualquier centro de atención primaria, a través del pediatra,  o en cualquier centro educativo. 



GUIA PARA FAMILIAS ANTE MOMENTOS DIFÍCILES

Esta guia, editada por la Comunidad de Madrid, y en la que han colaborado diversas instituciones, facilita asesoramiento a las familias para abordar con menores momentos y situaciones difíciles que surgen en el entorno familiar, por ejemplo, cómo afrontar un embarazo adolescente, un divorcio, una grave enfermedad, etc. 






sábado, 22 de marzo de 2014

GUIA CÓMO ACTUAR ANTE EL CONSUMO DE DROGAS EN ADOLESCENTES

Guia dirigida a padres, madres y familias con orientaciones sobre cómo abordar un problema de consumo de drogas en sus hijos y cómo prevenirlo desde edades tempranas. 
¿Cónoceis a vuestro hijo?,
Cómo saber si vuestro hijo consume drogas y qué hacer ante esto,
De dónde aprenden vuestros hijos,
Dónde informarse más y buscar ayuda,
...
Estos son algunos de los temas que trata esta guia y que pretende dar respuesta tanto a familias con hijos consumidores como a aquellas cuyos hijos no consumen pero que podrán aprender a prevenirlo. 


PINCHA EN LA IMÁGEN PARA DESCARGAR LA GUIA

DECÁLOGO PARA FORMAR A UN DELINCUENTE

Conocido decálogo del singular Juez Calatayud sobre cómo de puede educar a un niño para que sea un futuro delincuente. Esta vez actualizado y presentado en una infografía. Pica en la imagen para acceder a la web y ampliarla.


jueves, 20 de marzo de 2014

INSERCIÓN LABORAL DAS PERSOAS TITULADAS EN FORMACIÓN PROFESIONAL NA COMUNIDADE AUTÓNOMA DE GALICIA

Co obxecto de realizar o seguimento das persoas tituladas de formación profesional, a Consellería de Educación e Ordenación Universitaria realizou nos últimos anos varios estudos sobre a súa situación. 
Preséntanse os resultados do estudo de inserción laboral das persoas  que titularon no curso 09/10.


A continuación pincha no enlace para acceder ao documento completo sobre este estudo de inserción laboral:

martes, 18 de marzo de 2014

¿QUÉ HARÍAS SI ESTUVIESES OBSERVANDO UNA SITUACIÓN DE BULLYING?

En este vídeo dos jóvenes estadounidenses realizaron un experimento. Actuaron representando una agresión para grabar cómo reaccionaba la gente al ver que alguien estaba siendo abusado frente a ellos. Observa la reacción de la gente a su paso y saca tus propias conclusiones. 


 El observador pasivo es:
  • El que refuerza indirectamente al agresor, dando muestras de atención, sonriendo o asintiendo.
  • El "espectador puro", no hacen nada pero observa la situación.
  • El que comenta actuaciones de agresión de unos compañeros hacia otros.
  • El que apoya determinadas actuaciones violentas disculpándolas.
  • El que no actúa directamente, pero apoya con el silencio.
El observador a menudo presenta determinadas distorsiones cognitivas con las que justifica su pasividad ante una situación de acoso. Por ejemplo, piensa: 
"El maltrato son bromas"
"No soy un chivato"
"No se puede hacer nada"
"No me quiero meter donde no me llaman"
"Tengo miedo a que me lo hagan a mi"


El papel de los observadores es esencial para que cese el maltrato. Si el grupo entiende el problema y actúa conjuntamente para apoyar al compañero que esta siendo maltratado y agredido injustamente, el maltrato cesará de  inmediato. Así el observador debe saber que :

  • Es justo ayudar a la víctima con su testimonio e informar del acoso cuando sea necesario.
  • Hay que romper con la conspiración del silencio. Cuando una situación de acoso sale a la luz, ésta deja de producirse. 
  • Romper el silencio no es ser un "chivato", un traidor o un cobarde sinó que es ser una persona valiente, solidaria y tener capacidad de denunciar una injusticia. 

miércoles, 12 de marzo de 2014

¿COMENZARÍAS UNA NOCHE ASÍ?

Entonces ... ¿Por qué terminarla de ese modo?. Te recomiendo que dediques un minuto de tu tiempo a ver este vídeo y a pensar qué es lo que quieres conseguir con el alcohol. 

)

martes, 11 de marzo de 2014

EL CORTO "PIPAS" TE CONVENCERÁ DE QUE LO MEJOR ES ESTUDIAR

Cortometraje de Manuela Moreno que, en tono de humor muy fresco, te convencerá que lo mejor es estudiar para que no te ocurra lo que a estas protagonistas. Si quieres reirte un rato dale a play, sólo dura 3 minutos. 


)

VÍDEOS CON CONSEJOS PARA PADRES SOBRE PROBLEMAS FRECUENTES DE LOS HIJOS

Vídeos obtenidos del canal Youtube de Superpadres.com (Universidad de padres online) con consejos para padres sobre diferentes problemáticas de los hijos, ofrecidos por José Antonio Marina, pedagogo y creador de la web, a través del programa "Espejo Público".

1. CÓMO INCULCAR EL INTERÉS POR LOS ESTUDIOS EN LA ADOLESCENCIA:  




2. FOMENTAR EL PENSAMIENTO CRÍTICO EN LOS ADOLESCENTES:




3. CÓMO PREVENIR EL CONSUMO DE ALCOHOL EN LOS JÓVENES:




4. RECURSOS PARA AYUDAR A LOS NIÑOS A SUPERAR SU TIMIDEZ:




5. EL DÉFICIT EN HABILIDADES SOCIALES:




6. CÓMO REACCIONAR ANTE LA EXCESIVA DEPENDENCIA DE LOS HIJOS: 




7. CÓMO GESTIONAR LAS RABIETAS DE NUESTROS HIJOS: 




8. CÓMO FOMENTAR EL USO ADECUADO DE LAS NUEVAS TECNOLOGÍAS: 

jueves, 6 de marzo de 2014

GUIA PARA PADRES CON HIJOS GAYS Y LESBIANAS

Esta guia incluye pautas para padres y madres sobre qué  hacer cuando un hijo/a nos dice que es gay o lesbiana, y pautas para jóvenes sobre como comunicarlo a sus padres o como entender los conceptos de transexualidad e identidad de género. 
Es una guia imprescindible para orientadores, profesores, padres y alumnos, que fomenta la normalización de la diversidad sexual.


 Pincha en la imagen para descargar la guia en PDF

VÍDEO SOBRE LA HISTORIA Y CARACTERÍSTICAS DEL TDAH

En este vídeo de 5 minutos, se da un paseo rápido por la historia del Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad, exponiendo las claves del desarrollo neurológico de las personas con TDAH y sus características. 



PAUTAS PARA PREVENIR EL CONSUMO DE DROGAS EN NUESTROS HIJOS

Guia para padres editada por la CEAPA (Confederación Española de asociaciones de padres y madres de alumnos), con pautas para prevenir el consumo de drogas en nuestros hijos e hijas desde una parentalidad preventiva. 


Pincha en la imagen para descargar la guia en PDF

GUIAS DE DIAGNÓSTICO E INTERVENCIÓN PSICOPEDAGÓGICA EN LA ADOLESCENCIA

Guias de diagnóstico rápido e intervención, sobre desarrollo adolescente y problemas específicos como alimentación, drogas, sexualidad, depresión, ansiedad, problemas nutricionales, ... . Están diseñadas para ayudar a los docentes en la identificación de los problemas de los adolescentes y ayudar en su resolución. 

Se pueden descargar las guias desde la web "Clínica Ambiental", donde se puede acceder también a las guias para niños de 0 a 11 años, o pinchando en las imágenes siguientes.


              



miércoles, 5 de marzo de 2014

QUE SON OS CELGA (SISTEMA DE CERTIFICACIÓN DE LINGUA GALEGA)




1. QUE SON OS CELGA:
CELGA é o sistema de certificación de lingua galega adaptado ao Marco europeo común de referencia para as linguas. Configurado mediante distintos niveis de lingua, recolle as habilidades que reflicten a competencia comunicativa nas distintas destrezas e agrupa os contidos:
- Lingua e comunicación: funcións comunicativas,
- Lingua e sistema: coñecemento do código e Lingua, cultura e sociedade: contidos socioculturais.

2. NIVEIS DOS CELGA:
Hai cinco niveis, CELGA1, CELGA2, CELGA3, CELGA4 e CELGA5 por orde de menor a maior dificultade.
Os CELGA permiten certificar un coñecemento de galego a efectos de requisitos ou méritos laborais e académicos.


3. EXAME PARA OBTER OS CERTIFICADOS CELGA:
Os certificados obtéñense mediante un exame que deberá ser superado e que terá lugar en dúas convocatorias anuais. Esta proba será de carácter obrigatorio e avaliada por un tribunal. A proba pódese preparar por libre ou mediante a asistencia a cursos preparatorios, convocados pola Xunta de Galicia. Pero a asistencia a ditos cursos non dá dereito a obter un certificado.

4. PREPARACIÓN DOS EXAMES:
Para preparase para os exames do CELGA hai dúas opcións: asistindo a un curso preparatorio para o nivel do CELGA ao que queira optar e que se convoca periodicamente (consulta aquí as convocatorias de formación) ou ben de maneira autodidacta, sempre tendo en conta o programa do CELGA ao que quere optar.
Na web dos CELGA hai materiais para a preparación das probas de cada nivel e modelos de exame por se os quere preparar pola súa conta. Ademais, na rede xa están dispoñibles materiais de axuda para a preparación dos Celga.

5. CURSOS PREPARATORIOS DOS EXAMES CELGA:

Os cursos preparatorios para o exame dos distintos niveis do Celga celebraranse ao longo de todo o ano. Para obter a información sobre datas concretas deberá poñerse en contacto co Gabinete Provincial de Normalización da provincia onde desexe realizar o curso preparatorio ou consultar as convocatorias de formación actuais.
Os cursos preparatorios impártense de maneira presencial, e a asistencia a eles non é obrigatoria. E como decimos máis arriba, a asistencia a ditos cursos non da dereito a obter un certificado.


6. VALIDACIÓNS:
Para obter un nivel Celga cómpre superar o exame correspondente. Cada CELGA é independente, polo que cada candidato pode presentarse ao nivel de certificación que queira conseguir. É dicir, para obter o CELGA 4 non se precisa obter o CELGA 3 e anteriores. 
Por outra  banda, non existe correpondencia entre os certificados de iniciación e perfeccionamento e os actuais Celga.
Pero a efectos da Función Pública galega, nas súas convocatorias de probas de acceso, contratacións laborais e concursos de traslado, o certificado de iniciación, de galego oral e mais o de perfeccionamento van manter a súa validez administrativa, ao pé dos novos Celga. 

Para a valoración de méritos, naqueles casos en que proceda, e para o acceso á función pública galega, así como naqueles procedementos en que se esixa o coñecemento da lingua galega (agás para a obtención do Celga 5), terá a mesma validez posuír as certificacións de aptitude dos niveis de lingua galega oral, iniciación e perfeccionamento ca posuír as certificacións de aptitude dos Celga 1, Celga 3 e Celga 4, respectivamente.
Nas bases das convocatorias de oposicións e/ou concursos de méritos estableceranse os niveis de lingua esixidos como requisito e/ou como mérito.
A continuación preséntase, clasificada por niveis, a casuística de validacións (pincha en cada enlace):
VALIDACIÓNS CELGA 1
VALIDACIÓNS CELGA 2
VALIDACIÓNS CELGA 3
VALIDACIÓNS CELGA 4
VALIDACIÓNS CELGA 5

7. RECURSOS PARA PREPARAR AS PROBAS: 
ENLACE http://www.lingua.gal/recursos/para-aprender-o-galego


FONTE: Toda a información desta entrada foi extraida da Web CELGA da Secretaría Xeral de Política Lingüística, da Xunta de Galicia. 

lunes, 3 de marzo de 2014

VÍDEO QUE TE AYUDARÁ A CONSEGUIR TUS SUEÑOS Y METAS: "¿TE ATREVES A SOÑAR?"

Visualizar este vídeo te impulsará a perseguir tus sueños y a ponerles fecha de caducidad para convertirlos en realidad. Arriesgarte puede merecer mucho la pena. ¿Te atreves a verlo?.
Lo recomiendo para sesiones de tutoría y orientación educativa como introducción a una actividad sobre toma de decisiones. 


GUIA DE AYUDA A NIÑOS Y NIÑAS AFECTADOS POR VIOLENCIA Y DESASTRES

Esta guia escrita por Carlos M. Beristain y Amanda Romero se divide en dos partes: La primera ofrece pautas a las personas adultas para ayudar a la recuperación emocional de los niños y las niñas en situaciones de emergencia, causados por fenómenos naturales o por la guerra. La segunda parte se centra en la prevención y la reacción ante situaciones de indencios o artefactos que explotan (como minas antipersonales y granadas). 


Pincha en la imagen para descargar la guian en PDF

GUIA DE ATENCIÓN A LA DISCAPACIDAD EN LA UNIVERSIDAD

En esta guia elaborada por la Fundación Universia encontrarás información sobre los servicios de atención á la discapacidad de 76 universidades españolas. Para cada universidad se presenta una ficha con los servicios que presa, teléfono, web, correo electrónico, ... . También ofrece información sobre las ayudas y becas que la Fundación desarrolla en colaboración con los servicios de atención a la discapacidad. 


Pincha en la imagen para descargar la guia en PDF

domingo, 2 de marzo de 2014

AS PROBAS DE ACCESO A CICLOS DE GRAO SUPERIOR EN GALICIA

Aos Ciclos Formativos de Grao Superior de Formación Profesional poden  acceder, mediante proba, as persoas que non reúnan os requisitos académicos e teñan cumpridos 19 anos ou os cumpran no ano da realización da proba. 
Para o acceso a ciclos superiores resérvase o 20% das prazas para os alumnos que acceden mediante proba, e terase en conta a nota media acadada.
Debes saber que a proba de acceso a ciclos superiores non é común , como a  de ciclos medios, senón que  examinaraste dunhas materias ou outras en función do ciclo ao que desexes acceder.

A proba consta de dúas partes:

Parte común: Consta de tres exames de materias de 2º de Bacharelato.

  • Lingua Galega.
  • Lingua Castelá.
  • Matemáticas.
Parte específica: organízase en tres opcións A, B e C, en función do ciclo superior ao que desexes acceder, e dentro da opción elixida escolleranse dúas materias.

  • Opción A: Economía da empresa, lingua estranxeira (inglés ou francés), e filosofía e cidadanía.
  • Opción B: Debuxo Técnico, tecnoloxìa industrial e física.
  • Opción C: Ciencias da terra e ambientais, química e bioloxía.
No caso de superar só unha parte da proba, consérvase a nota da parte superada durante dous anos consecutivos.

Pódese solicitar exención da proba completa ou dalgunha  parte da proba segundo o que se especifica neste cadro:

Igual que na proba de acceso a ciclos de grao medio, para presentarte a esta proba terás que cubrir un impreso de inscrición, e entregalo nun centro que imparte FP, xunto coa copia do DNI e documentación xustificativa no caso de solicitar a exención dalgunha parte da proba.  Tamén se pode realizar a solicitude via web. 

As familias profesionais ás que podes acceder segundo a opción da proba pola que te presentes a, b ou c, son as seguintes:

Distribución das prazas dos ciclos:
  • O 80% das prazas dos ciclos resérvanse para os que solicitan acceso directo.
  • O 20% resérvase para os que acceden mediante proba.
  • Dentro de cada porcentaxe resérvase un 10% para os estudantes que teñan recoñecida unha discapacidade.
  • En tódolos ciclos haberá un 3% adicional de prazas reservadas para as persoas que cumpran os requisitos de deportista galego de alto nivel.
  • Quen cumpra simultáneamente os requisitos de acceso directo e os de acceso mediante proba non poderá presentar a solicitude de acceso mediante proba. De o facer, excluirase do proceso de admisión.
Novidades na proba a partir de 2016:

As persoas que posúan un título de técnico de formación profesional ou o título de bacharelato unificado e polivalente (BUP) cumpren os requisitos académicos de acceso a ciclos formativos de grao superior e, xa que logo, non terán que presentarse ás probas para acceder a estes ciclos formativos (enlace)

MÁIS INFORMACIÓN:
MATERIAS PARA PREPARAR A PROBA:

AS PROBAS DE ACCESO A CICLOS DE GRAO MEDIO EN GALICIA



En que consisten as probas de acceso a ciclos de Grao Medio?
Os alumnos que non acadan o título de Educación Secundaria e desexan acceder a un Ciclo de formación profesional de Grao Medio poden presentarse a unha proba, coa que, unha vez superada, se obtén  un certificado que permite o acceso a calquera Ciclo de Grao Medio.

Que requisitos hai que cumprir?
Débese ter cumpridos os 17 anos ou  cumprilos no ano natural en que se celebra a proba (é dicir, cumprir os 17 antes de que remate decembro do mesmo ano en que se celebra a proba).

Que tramites hai que realizar?
Nos prazos que se determinen (aproximadamente en  febreiro) deberase presentar unha solicitude para participar na proba, no propio centro onde se estea estudando, e se se está desescolarizado, en calquera centro onde se imparta formación profesional.
Esta solicitude se pode pedir en calquera centro de ensino secundario.
Xunto coa solicitude terase que entregar unha fotocopia do DNI.
Unha vez feita esta inscrición só hai que estar pendente das datas, horarios e lugar das probas. Normalmente  celébranse no mes de maio, en horario de mañá e tarde e nos IES asignados.
As notas saen a finais de xuño de tal xeito que se se supera a proba pódese facer a solicitude de praza en ciclos no prazo ordinario (finais de xuño), e terase preferencia sobre os que presentan a solicitude de admisión en setembro.
Para estes alumnos resérvase o 10% das prazas do ciclo e tense en conta a nota media acadada na proba.

En que consiste a proba?
Consistirá en tres partes:
1ª parte:  sociolingüística  (con exercicios sobre contidos  de lingua e literatura española, de lingua e literatura galega e de ciencias sociais).
2ª parte: de contidos de tipo científico – técnico (con exercicios sobre contidos de Ciencias da Natureza e Tecnoloxía).
3ª parte: de contidos matemáticos.

Podo convalidar algunha parte da proba?
As posibilidades de solicitar a exención da proba completa o dalgunha parte da proba está resumidas neste cadro:


Que nota hai que acadar?
Para a superación da proba hai que acadar unha cualificación mínima de 5 como nota media das tres partes.  Para realizar a media hai que acadar un mínimo de catro en cada parte.

Cantas veces se pode presentar á proba?
Tantas veces como se desexe. Se o alumno se  presentou en convocatorias anteriores e non superou a proba pero acadou un cinco nalgunha das partes, gárdase a nota desa parte durante dous anos, polo que non se terá que examinar delas.
Unha vez realizada a proba deberase estar pendente dos resultados no centro onde se celebrou, e se se superou, completa ou só parcialmente,  pódese solicitar a acreditación que certifica que se ten superada dita proba.

Como se solicita praza no ciclo?
Xa comentamos antes que se pode acceder a calquera Ciclo de grao Medio que se escolla. Coa acreditación (que se facilitará no centro onde se realizou a proba) deberase solicitar praza e matricularse nos Ciclos nos mesmos prazos que para o resto.
Como se dixo máis arriba existirá unha porcentaxe de reserva de prazas por cada centro e ciclo para as persoas que accedan pola cota de proba de acceso. A adxudicación de praza estará condicionada pola cualificación obtida na proba.

PARA MÁIS INFORMACIÓN:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...